Dropset

 
Idag körde jag armar som nämnt tidigare. Jag är väl inte riktigt nöjd med detta pass, var liksom trött i kroppen typ, fick ingen kontakt med biceps. Dock blev det riktigt bra när jag körde dropset på triceps pushdown i cable, skriver om det längre ner!
 
Biceps
Biceps curl hantel
30x2 5kg
20x1 6kg
16x2 7kg
10x2 8kg
 
Biceps curl med stång
10x3 10kg
10x3 15kg
 
Biceps curl i cable 
12x4 (minns ej vikterna)
 
Triceps
Triceps extention
20x2 5kg
10x3 10kg
 
Triceps pushdown i cable
10x2 27,5kg
10x1  32kg
 
DROPSET

Dropset innebär att man börjar på hög vikt, kör ett antal reps och sedan minskar efter varje set utan paus. För mig funkade det grymt bra och fick grym kontakt! Ska börja köra dropset oftare helt klart!
1a setet: Började på 32kg, körde 6 reps och jobbade neråt.
2a setet: Började på 27,5kg, 6 reps
3e seter: Började på 22,5, 10 reps
 

Sådärja! Långt inlägg men vill ha det som träningsdagbok, en av anledningarna till att jag har denna blogg :)
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback